wodospad glymur

Na pierwszy dzień naszego pobytu zaplanowaliśmy trekking do wodospadu Glymur – drugiego najwyższego wodospadu na Islandii mierzącego  198m. Do tego magicznego miejsca prowadzi szlak turystyczny obfity w cudowne widoki, które z każdym pokonanym metrem wprawiają o zachwyt. Po drodze mijaliśmy wiele mniejszych wodospadów, pola lawowe jaskinie i strumienie. Po dotarciu do celu można wrócić tą samą trasą lub kontynuować trekking z dodatkowymi atrakcjami. My głodni widoków oczywiście ruszyliśmy jeszcze poza szlak w kierunku szczytu HVALFELL (852mn.p.m) z którego rozpościerają się piękne panoramy na jezioro
i lodowce. Niestety jak to w Islandii pogoda zmienną jest i czym wyżej tym sięgaliśmy chmur i widoczność była coraz słabsza. Nie pozostało nic innego tylko wracać do wodospadu i kontynuować dalej wyprawę.
I tu kolejna atrakcja przeprawa tuż nad wodospadem na boso przez rzekę Botnsa’ – która ma swoje źródła
w pobliskich lodowcach. Oczywiście nie mogliśmy sobie odpuścić takiej atrakcji 🙂 Idąc po całości na zakończenie dnia postanowiliśmy zażyć kąpieli w oceanie 🙂 🇮🇸🌍📸🥰🇮🇸

fotorelacja - glymur 🏞⤵

Poniżej znajduje się link do zarejestrowanego trekkingu na mapie Islandii w aplikacji suunto
 🇮🇸🌍📸🥰

Co człowiek zwiedzi i zobaczy pozostanie z nim do końca!!!
Takim akcentem zakończyliśmy dzień pierwszy na Islandii pełen fantastycznych widoków z tonami wylanych łez oczywiście ze śmiechu i na powrocie do domu na boso – fala zalała moje buty na brzegu oceanu.
Już dziś zapraszam na kontynuację naszego pobytu w tym magicznym i wyjątkowym miejscu, która ukaże się za jakiś czas😉 🇮🇸🌍📸🥰🇮🇸